دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۵۸:۱۱

از سوی محیط زیست
طرح مدیریت جزایر خلیج فارس اعمال می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: تهیه طرح جامع زیست محیطی توسعه سواحل مکران از سال گذشته آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال 96 تکمیل و نهایی شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به  نقل از مانا، مدیر کل سواحل و تالاب‌های ساحلی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست  تصریح کرد: در ارزیابی زیست محیطی پروژه‌های بزرگ و کوچکی که قرار است در جزایر ایجاد شوند، نهایت تلاشمان را انجام می‌دهیم تا جانمایی این پروژه‌ها به گونه‌ای باشد که آسیب زیست محیطی را به منطقه وارد نکند. شهرام فداکار بیان کرد: طرح‌های توسعه‌ای در جزایر خلیج فارس باید به گونه‌ای مدیریت شود که هیچ گونه آسیب زیست محیطی به ‌این جزایر وارد نشود.


به گفته وی، برای تهیه طرح مدیریت جزایر خلیج فارس و تهیه شناسنامه زیست محیطی جزایر منتظر ابلاغ اعتبارات لازم برای شروع پروژه‌های تحقیقاتی در این خصوص هستیم. مدیر کل دفتر سواحل و تالاب ساحلی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: استقرار صنایع در سواحل و جزایر خلیج فارس با رویکرد توسعه‌ای نیازمند رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی است که باید از سوی مجریان طرح‌هابه خوبی اعمال شود. وی اظ‌هار امیدواری کرد: وزارتخانه‌ها و متولیان امر توسعه در سواحل و جزایر در کنار اجرای پروژه‌های خود، نگاه ویژه‌ای به حفاظت از محیط زیست داشته باشند.


این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: به‌این ترتیب با ارائه شرح خدمات زیست محیطی در طرح مدیریت زیست محیطی جزایر سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند در خصوص نگرانی‌های موجود در طرح‌های توسعه‌ای اعمال نظر کند. فداکار تاکید کرد: این اقدام از طریق تعامل با دستگاه‌های متولی و از طریق مطالعات توسط سازمان حفاظت محیط زیست عملی خواهد شد. وی یادآور شد: مطالعات محیط زیستی به منظور طرح توسعه سواحل مکران از سال 94 آغاز شده است و قصد داریم در این خصوص طرح جامعی را تهیه کنیم. مدیر کل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: با تهیه طرح جامع زیست محیطی سواحل مکران، شاهد حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست سواحل و دریا‌های جنوب کشور خواهیم بود.


وی با بیان این‌که پروژه تهیه طرح جامع زیست محیطی سواحل مکران طی دو سال باید به اتمام رسد، گفت: تهیه‌این طرح هم اکنون با استفاده از اعتبارات سال 94 انجام می‌شود این پروژه پژوهشی تا پایان شهریور ماه ادامه دارد. مدیر کل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به‌این‌که تهیه طرح جامع زیست محیطی سواحل مکران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، عنوان کرد: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، این پروژه از نیمه دوم سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.


وی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت حفاظت از جزایر خلیج فارس تاکید کرد: در حال حاضر 0.2 درصد از جمعیت کشور در جزایر خلیج فارس مستقر هستند. این مقام مسئول در سازمان محیط زیست تاکید کرد: از سوی دیگر از آنجا که‌این جزایر در نواحی کم عمق ساحلی قرار دارند، لذا زیستگاه خوبی برای آبزیان و نیز مکان مناسبی برای رشد آبسنگ‌های مرجانی و تخم گذاری لاک پشت‌هامحسوب می‌شوند. وی ابراز امیدواری کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با تعامل و همکاری تنگاتنگ ارگان‌های مرتبط با امور ساحلی و دریایی کشور بتواند شرایط مناسب‌تر زیست محیطی را دریا‌های کشور ایجاد کند تا ضمن توسعه پایدار شاهد حفاظت از محیط زیست نیز باشیم.



  کد خبر : 2236
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :